SEO kesin bir bilim değildir. Bu, hem SEO hem de markalaşmayı  bir stratejiye dahil etmeye çalışırken ortaya çıkıyor  . Bu süreç en az söylemek için titiz. Bir tarafta, SEO anahtar kelimeler ve ifadeler yerleştirme ile ilgilidir. Diğer taraftan markalaşma, şirket sadakati ve kültürüyle ilgileniyor. Her iki tarafı da birleştirmek, her ikisinin de önemini sulandırır. Ancak, birini veya diğerini ortadan kaldırmak, tüm stratejik ve pazarlama hedeflerini karşılayamayabilir.

Bir kez daha, SEO’nun kesin bir bilimden ziyade bir dizi rehber olduğu vurgulanmalıdır. Bunu söyleyerek, aşağıdaki tavsiyenin denklemin her iki tarafını tatmin etmek için kullanılabilir. Genel olarak, anahtar kelimeler ve ifadeler (yani SEO), herhangi bir erken aşamadaki şirketin odak noktası olmaya devam etmeli, şirket markasının dahil edilmesi ise daha sonra evrimin içinde görünmelidir.  Bu sadece genel bir ifadedir ve kelime için kelime alınmamalıdır.

Muhakeme oldukça basittir. Öncelikle, hiç kimse şirketinizin adını bilmiyor, ancak belki de sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi arıyorlar. Başka bir deyişle, şirketiniz yerine teklifinize odaklanan anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini hedeflemek istersiniz. Sadakat ve güvenilirlik oluşturduğunuzda markalaşma daha önemli hale gelir. Bu noktada, müşterilerle olan ilişkiyi güçlendirmek ve markanıza güveni aşılamak için kurumsal mesajlaşmayı dahil etmek isteyebilirsiniz.

Marka bilinci hakkında son bir düşünce: Bir araştırmacının şirketinizin adına yazması durumunda, web sitenizi zaten bulabilirsiniz. Bunun nedeni çoğunlukla metin ve geri bağlantılara bağlanmaktır. Bu nedenle, çoğu zaman şirket adı için optimizasyon oldukça önemsizdir.