Bağlantı  metninin  bağlantı stratejisine göre önemi abartılamaz. Geri bağlantılar, arama motoru algoritmasının büyük bir parçasıdır. Bir bağlantı kampanyası başlatırken, dış sitelerin bağlantı metni içindeki uygun anahtar kelimeleri ve terimleri kullanarak bağlantı kurması çok önemlidir.

Hemen hemen her zaman, adayları bağlayan şirket adını çapa metni olarak kullanacaktır. Bu, hedef şirketin ürün ve hizmetlerinin herhangi bir türünü sağlamaz. Elbette, markalama amaçları için harika olabilir, ancak genellikle gerekli değildir. Çoğu durumda, şirketler markalarını içeren aramalar için zaten çok yüksek (daha önce olmasa bile) sıralamadadır.

İşte kurmaca şirketi “Acme Plumbing Supplies” kullanarak bir örnek:

Çoğu kişi “Acme” terimlerini kullanarak bağlantı kuracaktır. Bu doğrudur, ancak şirketin ürünlerini veya hizmetlerini tarif etmez, ayrıca herhangi bir bağlam sağlamaz. “Sıhhi tesisat” kelimesini veya “sıhhi tesisat malzemeleri” terimini (“Acme Plumbing” veya “Acme Plumbing Supplies”) ekleyerek, şirket sitesine başka şekilde ulaşmamış olabilecek ek trafik çekebilirsiniz.